/ News, Forschung

Swiss extractivism: Switzerland’s role in Zambia’s copper sector
Red house

/ Events

Amanda Hammar will be our distinguished guest at the 5th Bachofen Lecture on 8 November 2019

The 5th Bachofen Lecture will take place on 8 November 2019 at 5:30 pm. We look forward to welcoming Amanda Hammar as our distinguished guest in Basel!

/ News, Forschung

New Publication “Transfigurations of Health and the Moral Economy of Medicine: Subjectivities, Materialities, Values” by Janina Kehr, Hansjörg Dilger and Piet van Eeuwijk

With Contributions from Members of the Institute of Social Anthropology, Piet van Eeuwijk and Andrea Buhl

/ People, News

Teaching Excellence Awards 2019

Auszeichnung für Prof. Dr. Brigit Obrist

/ News, Studium

Wenn China in Afrika eine Bahn baut

Eine SRF 2 Radioreportage mit Samuel Schläfli (MA Studierender und Teilnehmer am Projektkurs HS18/FS19)

/ Forschung, Events

Of Masters and Machines. Anthropological Reflections on Invention and Intelligence

JJ Bachofen Lecture No 4 has been published.

/ Studium

African Worlds in Guanghzou

Field Course 2019-2020

Was heisst Korruption, wo fängt sie an? Radiobeitrag mit Lucy Koechlin

Was heisst Korruption, wo fängt sie an? Die Sendung HörPunkt auf SRF 2 widmet sich am 2. April diesen Fragen, gemeinsam mit Lucy Koechlin und weiteren Expert*innen.

/ News, Forschung, People, Info

Rita Kesselrings Projekt 'Valueworks' in den Medien - Schweiz-Sambia-Connection: Alles andere als bescheiden

Dieser Artikel zur Rolle der schweizer Wirtschaft im sambischen Kupfersektor stützt sich auf die Forschungsergebnisse vom Projekt 'Valueworks', das von Dr. Rita Kesselring geleitet wird.

/ Forschung

Trotzdem - oder erst Recht? Lachen als Lebenselixier im Kongo

Sendung von SRF2 Kultur mit Dr. Silke Oldenburg.